چه نوع ورق گالوانیزه‌ای برای سقف عرشه فولادی بهتر است؟

وزن پوشش گالوانیزه در سازه‌های عرشه فولادی براساس استاندارد JIS G 3302 باید حداقل ۱۸۰ الی ۲۷۵ گرم بر متر مربع در نظر گرفته شود. عرشه فولادی شرکت‌های مختلف مشخصه‌های خاصی دارند که هر کدام مناسب یک نوع آب‌وهوا است، به عنوان مثال با توجه به آلیاژ فولاد ورق‌های گالوانیزه هفت الماس قزوین، این نوع ورق‌ها برای مناطق خشک و با رطوبت پایین مناسب است، البته شرکت‌های امیر کبیر کاشان شهرکرد و تاراز نیز ورق‌های باکیفیت تولید می‌کنند.

 

انواع عرشه فولادی

عرشه فولادی در اشکال مختلف و دارای پستی و بلندی‌هایی است. فاصله عمود عمق پستی تا بلندی عرشه فولادی «گام» نامیده می‌شود. ابعاد گام عرشه تعیین کننده مقدار حجم بتنی است که روی آن به کار می‌رود.

دو نمونه پرکاربرد عرشه فولادی، عرشه‌هایی با گام‌های ۶۵ و ۷۵ میلی‌متر هستند و ضخامت ورق گالوانیزه که بدین منظور استفاده می‌شود باید ۰٫۵ تا ۱٫۲۵ میلی‌متر باشد. همچنین عرض ورق ورودی برای تولید این محصول، ۱۰۰۰ یا ۱۲۵۰ میلی‌متر است، البته عرض مفید محصول نهایی متغیر است.

 

ورق عرشه فولادی چیست

ورق عرشه فولادی چیست

شرکت‌های تولیدکننده و نحوه خرید ورق عرشه فولادی

شرکت‌های هفت الماس قزوین، سمنان، کارخانه تاراز، کارخانه فولاد شهرکرد، روی اندود و فولاد کاشان از اصلی‌ترین تولیدکنندگان ورق‌های عرشه فولادی در کشور به حساب می‌آیند که محصولات با کیفیتی تولید می‌کنند. برای خرید و اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید از طریق سایت شرکت آهن رویال اقدام فرمایید.