چه نوع ورق گالوانیزه‌ای برای سقف عرشه فولادی بهتر است؟

 

چه نوع ورق گالوانیزه‌ای برای سقف عرشه فولادی بهتر است؟

وزن پوشش گالوانیزه در سازه‌های عرشه فولادی براساس استاندارد JIS G 3302 باید حداقل ۱۸۰ الی ۲۷۵ گرم بر متر مربع در نظر گرفته شود. عرشه فولادی شرکت‌های مختلف مشخصه‌های خاصی دارند که هر کدام مناسب یک نوع آب‌وهوا است، به عنوان مثال با توجه به آلیاژ فولاد ورق‌های گالوانیزه هفت الماس قزوین، این نوع ورق‌ها برای مناطق خشک و با رطوبت پایین مناسب است، البته شرکت‌های امیر کبیر کاشان شهرکرد و تاراز نیز ورق‌های باکیفیت تولید می‌کنند.

 

انواع عرشه فولادی

عرشه فولادی در اشکال مختلف و دارای پستی و بلندی‌هایی است. فاصله عمود عمق پستی تا بلندی عرشه فولادی «گام» نامیده می‌شود. ابعاد گام عرشه تعیین کننده مقدار حجم بتنی است که روی آن به کار می‌رود.

دو نمونه پرکاربرد عرشه فولادی، عرشه‌هایی با گام‌های ۶۵ و ۷۵ میلی‌متر هستند و ضخامت ورق گالوانیزه که بدین منظور استفاده می‌شود باید ۰٫۵ تا ۱٫۲۵ میلی‌متر باشد. همچنین عرض ورق ورودی برای تولید این محصول، ۱۰۰۰ یا ۱۲۵۰ میلی‌متر است، البته عرض مفید محصول نهایی متغیر است.

 

ورق عرشه فولادی چیست

ورق عرشه فولادی چیست

شرکت‌های تولیدکننده و نحوه خرید ورق عرشه فولادی

شرکت‌های هفت الماس قزوین، سمنان، کارخانه تاراز، کارخانه فولاد شهرکرد، روی اندود و فولاد کاشان از اصلی‌ترین تولیدکنندگان ورق‌های عرشه فولادی در کشور به حساب می‌آیند که محصولات با کیفیتی تولید می‌کنند. برای خرید و اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید از طریق سایت شرکت آهن رویال اقدام فرمایید.

کاربردهای میلگرد کلاف

 میلگرد یکی از مهمترین محصولات مورد استفاده در سازه های صنعتی و ساختمانی است که برای مقاومت کششی بتن در سازه های بتنی استفاده می شود.

میلگرد در دو نوع کلاف و شاخه تولید می شود و به طور کلی در دو نوع ساده و آجدار طبقه بندی می شوند، میلگرد کلاف به صورت کلاف های درهم پیچیده است.

کلاف ها معمولا در سایزهای پایین تولید می شوند که نرم تر و انعطاف پذیر تر هستند ولی حداکثر تا سایز ۱۲ و ۱۴، به صورت سفارشی در کارخانه تولید می شوند و گاهاً در بازار نیز موجود می باشند. میلگرد های کلاف در دو نوع آجدار و ساده در بازار موجود می باشند.

G:Royalafclahanroyalقالب عکس پست های سایت.jpg

سایزهای میلگردهای کلاف

تولید میلگردهای کلاف در سایز ۵٫۵ تا ۱۶ میلی متر انجام می شود، بازه ۵٫۵ تا ۸ به اصطلاح مفتول شناخته می شود. سایز میلگردهای کلاف تولیدی که بیشتر تولید می شوند به شرح زیر است :

  • میلگرد ۵٫۵ کلاف ساده RST34
  • میلگرد ۶٫۵ کلاف ساده RST34
  • میلگرد ۸ کلاف ساده RST34
  • میلگرد ۱۰ کلاف ساده RST34

همچنین کلاف آجدار به دو دسته A2 و A3 تقسیم بندی می شوند. میلگرد کلاف معمولا در صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین کاربردهای میلگرد کلاف

  • ساختمانی
  • خرپا و تیرچه
  • سیم بکسل
  • صنایع فولاد زیردستی و فولاد تبدیلی
  • سیم خاردار
  • مفتول
  • زنجیر فلزی
  • میخ و پیچ و پرچ
  • صنایع الکترودسازی و جوشکاری
  • توری حصاری و فنس و گابیون
  • صنایع فنر سازی

منبع : آهن رویال

 

کاربرد آهن اسفنجی چیست

 

کاربرد آهن اسفنجی چیست

آهن اسفنجی به‌خودی‌خود سودمند نیست، اما می‌تواند برای ایجاد آهن فرفورژه یا فولاد فرآوری‌شده استفاده شود. اسفنج را از نوعی از کوره جدا کرده که به آن کوره آهن خالص می گویند و بارها با چکش‌های سنگین می‌کوبند و آن را مورد نورد قرار می‌دهند تا هر ناخالصی اضافی تشکیل شده ازبین برود و کربن یا کاربید را اکسید کرده و آن را به آهن جوش دهیم. این روش ساخت معمولاً آهن فرفورژه را با حدود سه درصد ناخالصی و کسری از درصد از دیگر ناخالصی‌ها ایجاد می‌کند. انجام بیشتر این روش ممکن است مقادیر کنترل‌شده کربن را اضافه کرده و انواع مختلفی از عملیات حرارتی (به عنوان مثال “فولاد کردن”) را فراهم کند.

میلگرد راستا

 

میلگرد راستا

برای افزایش مقاومت کششی بتن

خاموت

برای جلو گیری از بیرون زدگی آرماتورهای طولی در اثر کمانش و تحمل نیروهای برشی و جلوگیری از گسترش ترک می باشد.

 رکابی

برای در امتداد نگه داشتن آرماتورهای طولی یا عمودی در بتن ریزی دیوارها و دال ها (به شکل حرف u) یا به صورت شبکه مش بندی استفاده می شود.

خرک

برای قرار دادن دو شبکه متوالی افقی با فاصله معین در داخل قالب استاده می شود.

سنجاقی

برای تقویت مقاومت برشی خاموت ها و اتصال کامل بین میلگردهای طولی و خاموت می باشد.

ادکا

برای تحمل لنگرهای منفی در تکیه گاه های تیر و برای تحمل نیروهای برشی می باشد.

میلگرد اجدار

در مورد میلگردهای آجدار قطر اسمی ، معادل قطر اسمی میلگرد صاف هم وزن آن اختیار می شود .
میلگردهای آجدار
 بعنوان آرماتور برای مصرف در بتن مسلح  بکار رفته و در طراحی یک سازه بتنی به مانند بتن نقش اساسی را ایفا می­کند. همگام با پیشرفت فرآیندهای تولید، به مرور زمان میلگردهای آجدار از نظر شکل ظاهری و خواص مکانیکی و شیمیایی تغییر یافته­است و در این زمینه  استانداردهای قدیمی تجدیدنظر و یا باطل اعلام شده و استانداردهای جدیدی جایگزین شده است.

 در کشور ما اولین استاندارد تدوین شده در زمینه میلگردهای آجدار مربوط به استاندارد کارخانه ذوب آهن اصفهان برگرفته از استاندارد کشور شوروی سابق بود. نخست کارخانه ذوب آهن اصفهان میلگردهای گرم نوردیده را به سه دسته به علائم مشخصه آج ۲۸-۴۲ ، AII وAIII  طبقه بندی و سپس در سال ۱۳۷۱ میلگردهای آجدار را در ۴ دسته با علائم مشخصه  آج ۲۸-۴۲،  آج ۳۰-۵۰ ، آج ۴۰-۶۰د و آج ۴۷-۷۰ تولید و عرضه نمود.

این طبقه بندی دوباره دستخوش تغییر گردید و امروزه در کشور استاندارد ملی شماره ۳۱۳۲ مربوط به میلگردهای گرم نوردیده مصرفی در بتن بعنوان مرجع رسمی شناخته می­شود و هر یک از واحدهای تولیدی میلگرد موظف به تولید محصول براساس مشخصات مندرج در این استاندارد می­باشند

تفاوت میلگرد A2 و A3 چیست ؟

 

تفاوت میلگرد A2 و A3 چیست ؟

یکی از راه های شناسایی این دو محصول شکل آج آن ها می باشد. شکل آج A2 به صورت منفرد و موازی و در میلگرد A3 به صورت ضربدری و هفت و هشت می باشد. در طراحی پی از محصول طولی A3 و میلگرد عرضی A2 استفاده می شود. میلگرد A3 تردتر و شکننده تر بوده ولی A2 انعطاف پذیرتر می باشد. اگر آج محصول به صورت فنری باشد از نوع A2 است. در حقیقت آج این دو نوع محصول با یکدیگر کاملا متفاوت می باشد ولی بع علت سوء استفاده بعضی از تولیدکنندگان میلگردهایی در بازار عرضه می گردند که از لحاظ آج مانند A3 بوده ولی از لحاظ مقاومت شیمیایی و فیزیکی همانند نوع A2 می باشد. برای اطمینان بیشتر این محصولات بایستی پیش از خرید آزمایش شوند.

لیست قیمت تیرآهن

میلگرد A4 :رده بعدی A4 بوده که جزو محصولات سخت محسوب شده و از لحاظ رده مقاومتی در آئین نامه از این میلگردها به عنوان میلگرد رده S500 ذکر می شود. شکل آج ها به صورت آج مرکب نسبت به محور طولی می باشد و از این طریق نسبت به سایر رده ها متمایز است. استفاده از این سازه ها اخیرا در سازه ها کاربرد زیادی داشته و اگر در طراحی ها از این محصول استفاده کنیم نسبت به وزن مصرفی حدود ۱ تا ۲ کیلو در هر متر مربع وزن میلگرد در مجموع سبک سازی می شود. قیمت میلگرد A4 نسبت به نوع های A2 و A3 بیشتر بوده و میزان آن بسته به سایز آرماتور می باشد.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
<-blogads->